آمار فروش گروه فولکس واگن در سال 2024 نشان داد که حجم تحویل خودرو با کاهش 2.3 درصدی به 9.03 میلیون دستگاه رسید. اما نکته جالب در آمار فروش، تغییرات جایگاه گروهی بود که فولکس واگن آن را «گروه برند پیشرو» می نامد; گروهی شامل آئودی، لامبورگینی و بنتلی. آئودی سال بدی را پشت سر گذاشت، اما لامبورگینی رکورد فروش را ثبت کرد.
بنتلی در سال 2024 تنها 10600 خودرو تحویل داد که کاهش چشمگیر فروش 21.5 درصدی را نشان می دهد. در 12 ماه گذشته، لامبورگینی 100 خودرو بیشتر از بنتلی فروخت. بنتلی در دوران حضورش در گروه فولکس واگن همواره از نظر حجم فروش بسیار جلوتر از لامبورگینی بوده است. اما دیگر اینطور نیست.
در سال 2016 (آخرین سال قبل از پیوستن شاسی بلند Urus به خط تولید لامبورگینی)، این شرکت فقط 3465 دستگاه تولید کرد. ماشین فروش بنتلی تقریباً سه برابر بیشتر فروخت. حتی قبل از اینکه شاسی بلند بنتایگا وارد خط تولید شود، بنتلی از لامبورگینی جلوتر بود.
مقالات مرتبط
دلایل دقیق کاهش فروش بنتلی دقیقاً مشخص نیست. مدل به روز شده کوپه اسپرت Continental GT سال گذشته معرفی شد و تغییرات نسل مدل معمولا باعث کاهش فروش می شود.
لامبورگینی و بنتلی هر دو به دنبال توسعه محصولات خود با خودروهای الکتریکی هستند. با این حال، برندهای رده بالای گروه فولکس واگن عرضه خودروهای برقی خود را به تاخیر انداخته اند. لانزاروته لامبورگینی، GT دو در و چهار صندلی، در سال 2029 عرضه خواهد شد. به جای 2028 شاسی بلند کوچکتر بنتایگا قرار بود امسال وارد بازار شود، اما تا سال 2026 به عقب کشیده شده است.