ده سال از معرفی کوپه اسپرت RC توسط لکسوس می گذرد. RC در حال حاضر یکی از قدیمی ترین مدل های این شرکت است و تعجبی ندارد که به تدریج کنار گذاشته شود.
تولید لکسوس RC و RCF در ماه نوامبر به پایان می رسد. لکسوس برای ادای احترام به این کوپه خاطره انگیز امروز از نسخه ویژه Final Edition در ژاپن رونمایی کرد.
مدل های RC300 و RC300h با موتورهای چهار سیلندر خود به همراه RC350 با موتور شش سیلندر خود از رینگ های آلیاژی 19 اینچی Enkei با کالیپرهای ترمز قرمز استفاده می کنند. لکسوس نسخه نهایی را با رنگ جدید Sonic Iridium به عنوان جایگزینی برای هشت رنگ استاندارد دیگر ارائه می دهد.
همه رنگ ها با آینه های جانبی مشکی تاشو خودکار مطابقت دارند. فیبر کربن و قطعات جیر برای کابین تغییرات را کامل می کند. تمام خودروها دارای فضای داخلی مشکی و قرمز (Black & Flare Red) هستند.
نسخه نهایی RC F دارای نشان کاپوت ویژه برای موتور 5 لیتری V8 تنفس طبیعی است. مدل پرچمدار دارای چرخ های 19 اینچی فورج BBS با کالیپرهای قرمز است و رنگ ویژه مدل استاندارد RC را به ارث برده است. تجهیزات فیبر کربنی زیادی از جمله اسپویلر جلو، دیفیوزر عقب، سقف و باله جمع شونده وجود دارد.
مقالات مرتبط
اگرچه لکسوس به “موتور با تنظیم بالا” اشاره می کند، اما موتور 2UR-GSE همچنان 475 اسب بخار قدرت و 535 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک به محور عقب منتقل می شود.
قیمت مدل پایه RC300 از حدود 42687 دلار شروع می شود و تا حدود 87169 دلار برای RC F افزایش می یابد. همه نسخه های نهایی اکنون در ژاپن به فروش می رسند. تولید مدل قدرتمندتر V8 به 200 دستگاه محدود خواهد شد.