توسعه دهندگان بازی Call of Duty به تازگی به روزرسانی جدیدی را برای جامعه کاربران منتشر کرده اند که به تقلب در بازی و سایر مشکلات بازیکنان پرداخته و تأیید می کند که بخش امتیازات فقط برای کنسول ها در فصل دوم فعال خواهد بود.
فصل اول Call of Duty: Black Ops 6 با مشکلات زیادی برای تیم سازنده همراه بود. بازخورد منفی بازیکنان عمدتاً به دلیل ضعف سیستم ضد تقلب و مشکلات پایداری مسابقات بود. در همین زمینه تیم های Activision و Treyarch Studios، Team RICOCHET Anti-Cheat، Raven Software، Beenox و Demonware در آپدیت جدید به این مشکلات اشاره کردند.
به روز رسانی جدید Call of Duty لایه های جدیدی از محافظت و امنیت ضد تقلب را معرفی می کند. تیم RICOCHET ابزارهای جدیدی را برای شناسایی کلاهبرداران ارجاع معرفی کرد و روش های تشخیص آنها را به روز کرد. این تیم معمولاً جزئیات روش های تشخیص خود را برای جلوگیری از سوء استفاده توسط توسعه دهندگان نرم افزار فیشینگ مخفی نگه می دارد.
اکتیویژن نیز هشدار داد تلاشهای آنها برای جلوگیری از تقلب محدود به بهروزرسانیهای نرمافزاری نیست و آنها به اقدامات قانونی علیه فروشندگان نرمافزارهای تقلبی ادامه خواهند داد. در یکی از این موارد، این شرکت بیش از 14 میلیون دلار خسارت از EngineOwning دریافت کرد.
اقدامات امنیتی جدید Activision شامل مدل های پیشرفته تشخیص تقلب و ابزارهای بررسی متقابل سریعتر و سیستم های جدید برای جلوگیری از گزارش های مخرب است. تیم توسعه تاکید کرد که گزارشهای مخرب بیاثر هستند و استفاده از ابزارهای گزارشدهی خودکار ممکن است منجر به مسدود شدن حسابهای خود کاربران شود.
از زمان شروع رتبه بندی در بازی های Call of Duty، بیش از 136000 حساب کاربری به دلیل تقلب و رفتارهای مخرب ممنوع شده اند. سیستم جدیدی نیز معرفی شد که بازیکنانی را که دائماً با متقلبان تیم میشوند را شناسایی میکند و حساب آنها را نیز چک میکند. این اقدام برای کاهش رفتارهای مخرب مانند Boosting در نظر گرفته شده است.
تیم RICOCHET اعلام کرد که از مسدود کردن IP به عنوان یک ابزار ضد تقلب در بازیهای Call of Duty استفاده نمیکند. زیرا این روش می تواند منجر به محرومیت تعداد زیادی از بازیکنانی شود که تقلب نمی کنند. مثل کسانی که در خوابگاه یا مجتمع های آپارتمانی زندگی می کنند.
مقالات مرتبط
همچنین پس از آپدیت میان فصل بازی های Call of Duty، بسیاری از بازیکنان از مشکلاتی مانند خرابی لابی و بی ثباتی و قطع شدن سرور شکایت کردند. بررسیهای تیم Demonware نشان داد که این مسائل عمدتاً ناشی از فعالیتهای مخرب برخی از بازیکنان بوده است. بهبودهایی در زیرساخت سرور برای حل این مشکلات انجام شده است.
تیم نظارت بر رفتار مخرب سیستم جدیدی را برای کنترل بهتر چت صوتی در بازی های Call of Duty معرفی کرده است. این سیستم با استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش سخنان نفرت انگیز و توهین آمیز طراحی شده است. با این حال، این سیستم به گونه ای تنظیم شده است که بر مکالمات عادی و خواندن های ساده تأثیر نمی گذارد.
این اقدامات نشان دهنده تعهد تیم توسعه برای رسیدگی به نگرانی های بازیکنان و بهبود تجربه بازی در فصل های آینده است.