مجله اینترنتی گیمیس

آیکون جدید «مایکروسافت ۳۶۵ کوپایلت» حتی از نام این سرویس هم بدتر است

بسیاری از رسانه ها و مصرف کنندگان، اقدام قبلی مایکروسافت برای تغییر نام مجموعه آفیس به مایکروسافت 365 را به عنوان یکی از بدترین تغییر برندهای تاریخ به رسمیت شناختند. مایکروسافت فقط انتقادات را نادیده نگرفت. اما اکنون با افزودن پسوند Copilot به نام Microsoft 365 و استفاده از یک نماد ناخوانا و نامرتبط (ترکیب نماد Copilot و متن M365) به تلاش خود برای پیوند دادن همه چیز به Copilot ادامه می دهد.

طبق یادداشتی از Windows Centralآیکون جدید سری مایکروسافت 365 که اکنون مایکروسافت 465 کوپایلوت نامیده می شود، به سختی خوانده می شود، به خصوص در نمایشگرهای با وضوح پایین، حتی در سرفیس لپ تاپ Go 3 مایکروسافت که دارای صفحه نمایش 1536 در 1024 پیکسل است.

کاربران توجه دارند که متن M365 روی نماد اغلب به عنوان M366 یا M355 یا ترکیبی از آنها خوانده می شود. این مشکل زمانی که آیکون آن در پین نوار وظیفه یا صفحه نمایش های کوچک قابل مشاهده باشد، بیشتر نمایان می شود. در واقع، اگر ندانید که قرار است M365 باشد، تشخیص آن برای شما سخت خواهد بود.

تلاش‌های روزافزون مایکروسافت برای تغییر برند محصولات و خدمات خود، استراتژی نام‌گذاری این شرکت را زیر سوال برده است. منتقدان بر این باورند که استفاده بیش از حد از نام Copilot تنها منجر به سردرگمی بین سرویس های مختلف این شرکت از جمله Microsoft 365 Copilot (مجموعه ای از برنامه ها مانند Word و Excel) و Copilot (سرویس چت هوش مصنوعی مایکروسافت) می شود.

برخی از کاربران از شبکه های اجتماعی انتقاد کردند. یکی از کاربران با به اشتراک گذاشتن تصویری از نماد جدید مایکروسافت 365 CoPilot روی یک مانیتور استاندارد 1080p، ناخوانایی آن را در این وضوح متداول برجسته کرد.

مقالات مرتبط:

با وجود تمام انتقادات، مایکروسافت همچنان به سرمایه گذاری هنگفت در برند CoPilot ادامه می دهد. گزارش‌های قبلی نشان می‌داد که حتی خود کارمندان مایکروسافت از تمرکز بیش از حد این شرکت بر روی نام Copilot ناراضی بودند. یکی از کارمندان می‌گوید: «در بخش بازاریابی ما این توهم وجود دارد که همه چیز را باید Copilot نامید. همه چیز کپی است و هیچ چیز دیگری مهم نیست. آنها می خواهند همه چیز به نوعی به Copilot متصل شود.

تا به امروز، مایکروسافت به طور رسمی به انتقادات در مورد نام و نماد جدید مجموعه آفیس پاسخ نداده است. هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت برنامه هایی برای تغییر طراحی یا رفع نگرانی های مصرف کننده دارد یا خیر.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more