مجله اینترنتی گیمیس

۱۱ درصد از توسعه‌دهندگان بازی در سال ۲۰۲۴ از کار خود اخراج شدند

بر اساس گزارش وضعیت صنعت بازی های ویدیویی 2025، منتشر شده توسط GDC و بررسی بیش از 3000 توسعه دهنده و حرفه ای در صنعت بازی، این روزها شرایط برای توسعه دهندگان دشوار به نظر می رسد.

بر اساس گزارش ها، 2024 یکی از بدترین سال ها برای از دست دادن شغل در صنعت بازی بود. 11 درصد از توسعه دهندگان گزارش داده اند که شغل خود را در سال 2024 از دست داده اند و 29 درصد می گویند که مشاهده کرده اند که همکارانشان به طور کامل اخراج شده اند. بر اساس برآوردهای نهایی، این روند نامطلوب، تا حدی به دلیل ادغام شرکت ها، می تواند تا سال 2024 به 14000 اخراج برسد.

در همین حال، با وجود شکست عظیم Project Concord و لغو چندین پروژه توسط سونی، به نظر می‌رسد بازی‌های Live Service در این صنعت باقی خواهند ماند.

به طور مشابه، یک سوم از توسعه دهندگان بازی AAA گفتند که در حال حاضر روی بازی های GaaS کار می کنند و به طور کلی 16 درصد از توسعه دهندگان روی این نوع بازی کار می کنند. اما این بدان معنا نیست که همه به این رشته علاقه دارند. زیرا 41 درصد از شرکت کنندگان اعلام کردند که علاقه ای به کار روی بازی های زنده ندارند. این با بی میلی عمومی بازیکنان نسبت به بازی های زنده مطابقت دارد.

یکی از روندهای امیدوارکننده توجه روزافزون به بازی های رایانه ای است. 80 درصد از توسعه دهندگان گزارش می دهند که روی بازی های رایانه شخصی کار می کنند که نسبت به سال گذشته 66 درصد افزایش قابل توجهی داشته است.

مقالات مرتبط

به نظر می رسد افزایش کار بازی های رایانه شخصی تا حدی به دلیل موفقیت Valve’s Steam Deck باشد، زیرا 44 درصد از توسعه دهندگان علاقه خود را به کار به طور خاص بر روی این پلتفرم ابراز کرده اند. همچنین بازی های مبتنی بر مرورگر در حال رشد هستند و 16 درصد از پاسخ دهندگان در حال توسعه چنین بازی هایی هستند.

در نهایت، اگرچه مدیران صنعت بازی پتانسیل هوش مصنوعی در این زمینه را دوست دارند، توسعه دهندگان نظر متفاوتی دارند. 30 درصد از آنها می گویند هوش مصنوعی تأثیر منفی بر صنعت دارد که 12 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more