طبق گزارش شرکت تجزیه و تحلیل برنامهتمام هزینه های صرف شده برای برنامه های هوش مصنوعی در سال 2 به 1.5 میلیارد دلار افزایش یافته است. Chatgpt ، هوش مصنوعی Openai ، این بازار را هدایت می کند. این آمار نسبت به سال 2 افزایش 5 درصد را نشان می دهد.
Chatgpt حتی در مقایسه با بهترین برنامه های دستیار مصنوعی موفق به کسب بالاترین درآمد شد. ChatGPT تا به امروز 5 میلیون بار بارگیری شده است. بیش از نیمی از کاربران که از تلفن همراه استفاده می کنند زیر 5 سال سن دارند.
آمار منتشر شده نشان می دهد که نسل جوانان برای آزمایش فن آوری های جدید بی تاب تر است و حدود یک چهارم از آنها از Chatgpt برای انجام کارهای خانه خود استفاده می کنند. تعداد کاربرانی که از ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده می کنند ، از سال 2 دو برابر شده است.
گروه سنی دوم ، که بیشترین استفاده را از Chatgpt می کند ، کاربران بین 1 تا 2 سال است که حدود 4.3 درصد از کاربران دارند. مطالعات AppFigures نشان می دهد که 4.3 کاربر از این هوش مصنوعی زن و مرد هستند و زنان نسبت به هوش مصنوعی اطمینان کمتری دارند.
مطالعه Axios نشان می دهد که 5 ٪ از زنان و 5 ٪ از مردان در نظرسنجی شرکت کرده اند ، به فرزندان خود اجازه نمی دهند از هوش مصنوعی استفاده کنند.
زنان به احتمال زیاد کار خود را از مردان از دست می دهند و در برابر اثرات شیطانی هوش مصنوعی مانند محتوای غیراخلاقی آسیب پذیرتر هستند. آنها می توانند یکی از اصلی ترین دلایل زنانی باشند که کمتر به هوش مصنوعی علاقه دارند.