مجله اینترنتی گیمیس

این خودرو، اولین کامیون دیزلی جهان است

در طول قرن گذشته ، صنعت حمل و نقل با تحولات اساسی روبرو شده است و شیوه زندگی ، کار ، تجارت و تعامل با جهان را به طور کلی تغییر می دهد. این دوره شاهد ظهور انواع مختلف وسایل نقلیه ، از اتومبیل های خصوصی گرفته تا هواپیماهای غول پیکر بوده است. در همین حال ، معرفی و توسعه موتورهای دیزلی به عنوان یک فناوری پیشرو جایگاه ویژه ای در تاریخ حمل و نقل دارد. موتورهای دیزلی که از سوخت دیزل استفاده می کنند به دلیل ویژگی های منحصر به فرد خود به سرعت به گزینه ای محبوب برای وسایل نقلیه سنگین تبدیل شده اند.

این موتورها بر اساس اصول ترمودینامیک کار می کنند ، که با کمک چگالی هوا باعث سوزش می شوند و سپس سوخت تزریق می کنند. در حقیقت ، بر خلاف موتورهای بنزینی که برای سوزاندن به شمع نیاز دارند ، موتورهای دیزلی هوا را به حدی فشرده می کنند که دما به نقطه ای برسد که سوخت به طور خودکار مشتعل می شود. این فرآیند احتراق تراکم راندمان حرارتی بالاتری نسبت به موتورهای بنزینی فراهم می کند.

بیش از یک قرن گذشته است که کامیون های دیزل برای اولین بار در جاده ها ظاهر می شوند و ریشه های تولید آنها از سال 2 تاریخ می گیرد. امسال بود که بنز و سی پایونیر اولین کامیون دیزل جهان را تولید کردند. در این بخش از اخبار خودرو ، ما به تاریخ و اهمیت اولین کامیون دیزل جهان ، که توسط بنز و سی طراحی و ساخته شده است ، می پردازیم.

معرفی بنز 4K2 ؛ اولین کامیون دیزلی جهان

در دهه 1980 ، اتومبیل های بنزینی به خوبی در بازار قرار گرفتند. در حالی که اولین کامیون بنزین چند دهه پیش توسط گوتلیب دایملر اختراع شد. فناوری مورد استفاده در کامیون گاز با اولین فناوری کامیون دیزل در جهان تفاوت چشمگیری دارد.

در آن زمان ، برای پیشرفت صنعت خودرو ، تب زیادی در بین مخترعین وجود داشت و بنز و C تمرکز ویژه ای در بهبود محرک محصول خود داشتند. سوخت دیزل ، اگرچه کندتر از بنزین است ، اما از نظر انرژی و کارآیی به میزان قابل توجهی بود. به همین دلیل ، پیدا کردن راهی برای ساخت کامیون با موتور دیزل می تواند یک دستاورد عالی باشد.

این هدف بود که بنز و آنها به ساخت و ساز موفق 5K3 رسیدند. کامیون پایونیر بنز و C -C -3 از موتور 4 سیلندر به نام “OB 2” استفاده می کند. این موتور قادر به تولید حداکثر 6 اسب بخار است و علاوه بر مصرف سوخت کوچکتر از مجازات های خود ، می تواند توسط سایر سوخت ها مانند گاز و روغن پارافین نیز مورد استفاده قرار گیرد.

در همان سال ، Daimler Motoren Gesllschaft همچنین موتور دیزلی را که هوا را برای تزریق هوا تزریق می کند ، ایجاد کرد. موتور 4 سیلندر حدود 6 اسب بخار تولید کرد. در موتور 5 دور در دقیقه ، و نمایشگاه کامیون و اتوبوس ، مجهز به موتور نمایشگاه برلین ، به طور گسترده ای مورد استقبال قرار گرفت. بنز و C به همراه دایملر Motorren Gazellaft بدون شک یکی از پیشگامان توسعه کامیون های دیزلی در جهان هستند. تلاش این دو شرکت باعث تولید انبوه اولین کامیون های دیزل در دهه 1980 شد.

معرفی اولین ماشین مسافر دیزلی

اکنون که تاریخ کامیون های دیزل را اختراع کرده ایم ، ایده بدی نیست که به اتومبیل های مسافربری دیزل نگاه کنیم. چند سال پس از معرفی اولین کامیون دیزل در جهان ، دو پیشگام بنز C و دایملر Motorren Gazzhaft دوباره دنیای خودرو را با یک حرکت انقلابی تغییر دادند. در سال 2 ، این دو شرکت دایملر بنز ، شرکتی را که امروزه با نام مرسدس -بنز در جهان شناخته می شود ، ادغام و تشکیل دادند.

با این ادغام استراتژیک ، علاقه و تمرکز بر تولید وسایل نقلیه دیزلی بیشتر و بیشتر در حال افزایش است. در حقیقت ، اندکی پس از آن ، ما شاهد معرفی اتومبیل های دیزل بودیم. در سال 2 ، دایملر بنز از اولین ماشین مسافری دیزل در سراسر جهان با نام مرسدس -BENZ 260 D. رونمایی کرد. این خودروی نوآورانه از یک موتور 4 سیلندر دیزل استفاده کرد که قادر به تولید 6 اسب بخار در 4 دور در دقیقه است.

مرسدس -بنز 260 D نه تنها انرژی خوبی داشت ، بلکه مصرف سوخت بسیار کمی نیز داشت. این خودرو حدود 2 کیلومتر با یک مخزن کامل حرکت کرد و بعداً با برخی تغییرات کوچک ، موفق شد رادیوهای خود را در حدود 2 کیلومتر افزایش دهد. عملکرد عالی مشابه توسط مرسدس -بنز 260 d ایده آل برای رانندگان تاکسی که به طور طبیعی به دنبال کاهش هزینه های عملیاتی ماشین خود بودند ، انجام شد.

پس از موفقیت مرسدس -بنز 260 D ، سایر شرکت های خودرو در مورد تولید اتومبیل های دیزلی که باعث ایجاد رقابت در بازار شده اند فکر می کنند و این فناوری را بیشتر توسعه داده اند. با این حال ، مرسدس -بنز همیشه به عنوان پیشگام شناخته شده است. این شرکت به پیشرفت و توسعه موتورهای دیزلی خود ادامه داد و مدلهای پیشرفته تر و قدرتمندتری را طی دهه های آینده معرفی کرد.

امروز بیش از یک قرن پس از معرفی اولین کامیون دیزل جهان و حدود پنج سال پس از اولین تولید اتومبیل های دیزل گذشته بود. با نگاهی به تاریخ بالای این فناوری ، می توان به وضوح دید که چند موتور دیزلی در توسعه صنعت حمل و نقل و خودرو بازی کرده است. همچنین ، پیشرفت عظیم در طراحی و تولید موتورهای دیزلی نشان می دهد که فناوری هنوز پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه دارد.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more