مجله اینترنتی گیمیس

تکنولوژی می‌تواند به یک میلیون کودک بازمانده از تحصیل در ایران کمک کند؟

فقر ، مشکلات فرهنگی ، بی حوصلگی برای یادگیری و تمایل به ورود به بازار کار دلایلی برای دور ماندن از مدرسه است

البته هوش مصنوعی تنها فناوری نیست که می تواند برای دسترسی بیشتر دانش و تأمین امکانات آموزشی برای همه کودکان استفاده شود. در کشورهایی که ابزارهای پیشرفته تر ، تکنولوژیکی و فناوری تر هستند سالها آموزش دیده اند و در نتیجه ، روند آموزش برای معلمان و دانش آموزان جذاب تر و بهتر شده است.

ایفای نقش فناوری در آموزش

گزارشی که توسط کمبریج بین المللی در سال 2 منتشر شده است ، ناشی از بررسی آنلاین 6000 معلم و دانش آموز (بین 5 تا 5 سال) از 5 کشور ، نشان داد که ابزارهای فناوری به همراه ابزارهای سنتی (نه جایگزینی) در جهان از کلاس استفاده می شود و می تواند به بهبود روند یادگیری کمک کند.

براساس این مطالعه در همان سال ، 5 ٪ دانش آموزان در کلاس از رایانه ها استفاده می کنند. 5 ٪ از آنها به تلفن های هوشمند ، 2 درصد از تخته های سفید تعاملی و 2 درصد در کلاس کمک می کنند.

استفاده از ابزارهای فناوری نیز شیوه های تدریس را تغییر داد. بیش از 5 سال است که از گیم پلی در آموزش و پرورش استفاده می شود (که به معنای آموزش بازی است ، که اساساً استفاده از یادگیری و انتقال مفاهیم دانش آموزان است) به عنوان یک روش آموزش عملی ، از آنجا که Nidy Tysison ، مدیر بازاریابی تجارت می گوید خوب است راهی برای آموزش و یادگیری:

این بازی ها یادگیری را جذاب تر و جذاب تر می کنند و می بینیم که این فرایند فضایی را ایجاد می کند که دانش آموزان به احتمال زیاد ارتباط برقرار کرده و به یکدیگر کمک می کنند.

جدید نیدی تایسون. ، مدیر بازاریابی تجارت ایسر

به طور کلی ، یکی از کارکردهای فناوری ، به ویژه فن آوری های هوش مصنوعی ، یادگیری دموکراتیک برای دسترسی بیشتر به مردم است. برای کشوری مانند ایران ، که در حال حاضر حدود یک میلیون بازمانده را تجربه می کند ، و تعداد بازماندگان در مقایسه با سال 2 حدود 2 ٪ افزایش یافته است ، به طور طبیعی می تواند بر استفاده از این فناوری ها و راه حل های فناوری متمرکز شود.

چگونه فناوری می تواند به کاهش آموزش کمک کند؟

با توجه به اینکه دلایل ، مانند عدم دسترسی به منابع آموزشی یا نابرابری ، این نوع دسترسی یکی از دلایل اقامت در ایران ، فناوری ها و ابزارهای هوش مصنوعی است ، می تواند فرصت های برابر را برای کودکان فراهم کند. با دسترسی به محتوای آموزشی با کیفیت بالا یا با هزینه کم ، هوش مصنوعی می تواند نابرابری دسترسی یا پرتگاه بین کودکان ثروتمند و محروم را کاهش دهد.

یکی از دلایل توضیح دلیل بی حوصلگی دانش آموزان ، عدم کفایت روشهای سنتی تدریس با نیازها و علایق دانش آموزان است. با این حال ، فن آوری های دیجیتال یا فن آوری های مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند روشهای تعاملی و جذاب تری را ارائه دهند که برای کودکان و نوجوانان جذاب تر است و می توانند از طریق آموزش ، مشارکت و آموزش خلاق را به خود جلب کنند.

آموزش فناوری شخصی یکی از اهداف اصلی دانشجویان جهان در استفاده از فناوری و هوش مصنوعی است. در حقیقت ، این ابزارها بسته به سطح و نیازهای فردی که دارند ، به دانش آموزان اجازه می دهند تا مسیر آموزشی خاص خود را دنبال کنند. البته ، این هرگز در روشهای سنتی آموزش امکان پذیر نیست و شاید فراهم کردن این فرصت برای کودکان ایرانی بتواند آنها را به آموزش بیشتر علاقه مند کند.

فناوری و روشهای جدید تدریس ممکن است به آموزش کودکان علاقه مند باشد

شاید صحبت در مورد استفاده از فناوری های کلاس جهانی در زمینه آموزش و پرورش برای کشوری که آزادی دسترسی و استفاده از سیستم عامل های دارای مخالفت و فیلتر یا مقاومت بازماندگان میلیون ها دلار و تمایل به آموزش صعودی است و روش ها را تغییر می دهد. فن آوری های یادگیری و پیاده روی که می تواند آموزش را آسانتر و با کیفیت تر کند.

اگرچه در ایران ، صاحبان پلتفرم محلی صریحاً به استفاده از سیستم عامل ها یا روش های بین المللی ، مانند ترافیک گران قیمت اینترنت نیاز دارند تا کاربران از استفاده از سیستم عامل های خارجی خودداری کنند ، ابزارها و روشهای جدیدی که فناوری به مردم ارائه می دهد فرصتی برای مردم برای توسعه منابع است برای جبران چالش هایی مانند بی سوادی ، عدم مهارت و عدم دانش جبران کنید.

برابری هنگام دسترسی به آموزش با کمک هوش مصنوعی و فناوری امکان پذیر است

مطالعات مختلف در مورد میزان استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی و فناوری در سال 2 نشان می دهد که دانش آموزان در سراسر جهان از 5 ٪ تا 5 ٪ برای اهدافی مانند آموزش شخصی ، دسترسی به منابع آموزشی آنلاین ، آموزش از راه دور و کلاس های مجازی استفاده می کنند. با این حال ، در ایران ، صرف نظر از جمعیت 6000 بازمانده آموزش و پرورش ، کسانی که نیز مطالعه می کنند از دسترسی به همان تأسیسات آموزشی یا حتی در هنگام آلودگی هوا ، کمبود سرماخوردگی و غیره محروم هستند. آنها حتی دارای امکانات دیجیتالی هستند که می توانند به راحتی از آموزش از راه دور با یک بستر آنلاین با کیفیت بالا استفاده کنند.

اگرچه استفاده از ابزارهایی مانند تلفن و رایانه برای دانش آموزان در سراسر جهان ، آنها معتقدند که این ابزارها پریشان هستند یا ارتباط موثر با همکلاسی های کلاس را از بین می برند ، این اختلافات مانع استفاده از این ابزارها توسط معلمان و دانش آموزان از مزایای استفاده نمی شود این ابزارها بیش از مضرات آنهاست.

نزدیک به یک میلیون کودک در ایران به دلیل فقر ، عدم دسترسی یا سوء رفتار ، فناوری و ابزارهای هوش مصنوعی ، می تواند نقش بسیار مهمی در آموزش دموکراتیک بازی کند. از آنجا که این ابزارها می توانند آنها را قادر به ادامه تحصیل ، کسب مهارت و خارج شدن از چرخه فقر کنند ، فرصت های آموزشی انعطاف پذیر ، مقرون به صرفه و کم را فراهم کنند.

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more