احمد کایوم با توصیف روند اتوبوس های برقی هایدگر در اولین خط برقی پایتخت ، گفت: “این خط در طول مسیر جمهوری -باریستان با طول 1.5 کیلومتر ایجاد شده است و 4 ایستگاه در طول مسیر و 2 ایستگاه وجود دارد در پشت “
وی با اشاره به نیاز به استفاده از فن آوری های جدید در حمل و نقل عمومی ، افزود: “در این مسیر ، 5 اتوبوس برقی در این مسیر فعال شده اند و علاوه بر این 4 اتوبوس جدید شرکت اتومبیل شهر نیز وجود دارد.
Qayyum تأکید کرد: شروع این خط یک گام مهم برای کاهش آلودگی هوا ، توسعه حمل و نقل عمومی تمیز و بهبود کیفیت خدمات شهروندان است. با توسعه این ناوگان ، مطمئناً شاهد تغییر مثبت در سیستم حمل و نقل پایتخت خواهیم بود.
مدیر عامل شرکت اتوبوس تهران ، با توصیف مشخصات فنی اتوبوس های هایدگر مورد استفاده در این خط ، گفت: “اتوبوس معرفی شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش آلودگی محیط زیست مشخصات و امکانات فنی مدرن دارد که آن را ایده آل می کند. تبدیل به مسیرهای شهری می شود.
وی افزود: اتوبوس برقی مجهز به باتری چینی CATL LFP با ظرفیت 1.5 کیلووات ساعت است که این امکان را می دهد تا بیش از 2 کیلومتر پیمایش شود. سیستم کنترل حرارتی این باتری توسط خنک کننده مایع انجام می شود و در برابر شرایط شدید محیطی با درجه استاندارد محافظت مقاوم است.
افزود: این موتور با گشتاور 1.5 کیلو وات و 1.2 نانومتر طراحی شده است که از سیستم خنک کننده مایع استفاده می کند. این دستگاه قادر است به سرعت 1 کیلومتر در ساعت برسد و شتاب 1 تا 2 کیلومتر را در 2 ثانیه ثبت کند.
با توجه به روابط عمومی اتوبوس در تهران ، قییم تأکید کرد: اتوبوس برقی جدید دارای 2 صندلی ثابت و 2 صندلی تاشو است و از سیستم تهویه مطبوع والهو استفاده می کند. همچنین مجهز به نمایشگرهای LCD برای مسافران ، آینه های جانبی گرم و یک سیستم نظارت بر 2 دفع است. مدیریت قدرت و توابع نیز از طریق سیستم Can-Bus و کنترل باتری (BMS) انجام می شود.