در پاسخ به انتقاد کاربران از شرایط جدید برای استفاده از مرورگر Firefox ، موزیلا اظهار داشت که این تغییرات به معنای استفاده از داده های کاربران برای هوش مصنوعی نیست ، اما اخیراً با هدف روشن شدن حقوق و مجوزهای کاربران انجام شده است. با این حال ، بسیاری از کاربران معتقدند که زبان مشترک این شرایط می تواند به موزیلا اجازه دسترسی به داده های کاربران را بدهد.
موزیلا روز چهارشنبه شرایط جدیدی را برای استفاده و پیام حریم خصوصی Firefox به روز کرد. در پست وبلاگ این شرکت گفت که این اسناد باید ساده و قابل درک باشد و جای تعجب ندارد که چگونه موزیلا کار می کند.
اما این تغییرات نگرانی های مصرف کننده را ایجاد کرده و بنابراین انتشار وی را به روز کرده است ، با تأکید بر اینکه شرایط جدید داده های کاربران را به شرکت ندارد و حقوق آنها خارج از پیام های فوق نیست.
مصرف کنندگان که شرایط جدید موزیلا را کاوش کرده اند ، به زبان گسترده آن اعتراض کردند. برخی از این شرایط آمده است: “هنگامی که اطلاعات را از طریق Firefox وارد می کنید یا بارگذاری می کنید ، مجوز غیر کیفیت و جهانی را برای استفاده از این اطلاعات به ما می دهید تا به شما در بررسی ، تلاش و تعامل با محتوای آنلاین مطابق با استفاده از Firefox کمک کند.”
برخی از کاربران و منتقدین بند جدید موزیلا را نامشخص در نظر گرفته اند. مارکمدیر اجرایی رقابتی Brave در شبکه X- اجتماعی نوشت که این تغییرات را می توان با هدف تغییر مدل تجاری موزیلا و کسب درآمد با فروش کاربران برای هوش مصنوعی یا سایر برنامه ها انجام داد.
با این حال ، موزیلا تأکید می کند که پیام حریم خصوصی هنوز اعمال می شود و داده های کاربران هنگام استفاده از فرصت های هوش مصنوعی به یک نهاد دیگر ارسال نمی شود. همچنین ، داده های به اشتراک گذاشته شده با تبلیغ کنندگان ناشناس هستند.
سخنگوی موزیلا گفت: هیچ تغییر جدیدی در استفاده از هوش مصنوعی یا کاربران فروش کاربران ایجاد نشده و به موزیلا اجازه می دهد تا داده ها را مطابق با پیام حریم خصوصی پردازش کند.
مقالات مرتبط
موزیلا همچنین دلیل انتخاب برخی از اصطلاحات را توضیح داد: “بدون میساست” ، موزیلا ، هیچ مجوز استثنایی برای داده های کاربران “بدون حقوق وجود ندارد ،” به دلیل فایرفاکس رایگان و “جهانی” ، زیرا Firefox در سطح جهان در دسترس است.
با این حال ، بسیاری از کاربران موزیلا هنوز نگران هستند و این می تواند تعداد کاربران مرورگر را کاهش دهد. سهم Firefox از بازار جهانی تنها 4.9 درصد است و پس از Chrome ، Safari و Microsoft در رده چهارم قرار دارد.