مجله اینترنتی گیمیس

آموزش در رفتار مالی کاربران تاثیر مستقیم دارد

معاون رئیس جمهور بازاریابی DIGI معتقد است که ارتقاء سواد مالی مصرف کنندگان در دنیای fintech باعث می شود که آنها تصمیمات مالی بهتری بگیرند. به گفته وی ، سرعت بالای فناوری ، اعتماد به نفس و مقاومت آژانسهای نظارتی در فناوری مالی ، چالش های اصلی توسعه سواد مالی است.

محمد حسن فازماند ، معاون رئیس جمهور در بازاریابی در DJP ، در جریان بیست و یکمین فینال گفت: “Fintecs به عنوان نقاط تماس با کاربران با فناوری مالی جدید نقش اساسی در توسعه سواد مالی دارد. “شرکت های پایان از ارتقاء سواد مالی و آموزش بلافاصله بر رفتار مالی مصرف کنندگان بهره مند می شوند.”

وی گفت: “طبق آمار سازمانهایی مانند OECD ، حدود 5 ٪ از بزرگسالان در کشورهای مختلف کمترین مهارت مالی را دارند.” در کشورهای جهان سوم مانند ایران ، مسئله سطح پایین سواد مالی شدیدتر است. “به دلیل عدم سواد مالی ، مردم نمی توانند در جایی که به صورت قائم هستند ، تجزیه و تحلیل کنند و این باعث می شود آنها منفعل شوند یا تصمیمات اشتباهی بگیرند.”

به گفته وی ، موقعیت Fintech در توسعه سواد مالی به دلیل تأثیر محصولات Fintech در زندگی افراد از اهمیت بالایی برخوردار است و FINTEC به یک فراخوانی تبدیل شده است که می تواند آموزش کوتاه و مؤثر را برای افراد تضمین کند تا آنها بتوانند در زندگی مالی خود تصمیمات صحیحی بگیرند. علاوه بر این ، تا زمانی که کاربران درک روشنی از خدمات finteci دریافت کنند ، ظرفیت اصلی این فناوری ناکارآمد یا ناکارآمد باقی می ماند.

به گفته وی ، سرعت بالای فناوری سواد مالی یکی از اصلی ترین چالش های توسعه سواد مالی است. علاوه بر این ، برخی از موسسات و شرکت های کوچک و متوسط ​​دانش مالی کافی ندارند و به سادگی نمی توانند از ابزارهای فناوری مالی استفاده کنند.

وی گفت: “یكی از چالش ها اعتماد به فناوری مالی است.” علاوه بر این ، آژانس های نظارتی تقریباً در برابر نوآوری مقاوم هستند و رویکردهای منفی بیشتری دارند. با این حال ، تجربه بسیاری از کشورهای توسعه یافته نشان داده است که اگر آژانس های نظارتی به جای واکنش منفی شرکت های فناوری ، پاسخ مالی به آموزش کاربران خود را هدایت کنند. “

فاضمان به نقص سیستم های ارزیابی گفت: “نقص سیستم های رتبه بندی و عدم جامع بودن آنها باعث می شود افراد رفتارهای متناقض و بحث برانگیز وام را نشان دهند.” “در بسیاری موارد ، مردم وام خود را از 1 تا 5 میلیون دلار پرداخت نمی کنند و نمی دانند که این اقدامات کوچک ، رتبه اعتباری خود را خراب می کند و باعث می شود شما از وام های بزرگتر محروم شوید.”

او معتقد است که آموزش و پرورش تأثیر مستقیمی بر رفتار مصرف کننده دارد و در مواردی که DJP کاربران خود را آموخته است ، آنها به طور فعال وام مالی خود را انجام داده اند.

معاون مدیر DIGI برای ارزشهای ایجاد شده توسط آموزش مالی جامعه گفت: “ذینفعان اصلی ما کاربران و کاربران FinTechs هستند.” افزایش سطح سواد مالی مسئولیت پذیری بیشتری دارد و به شرکت ها کمک می کند تا مصرف کنندگان خود را افزایش داده و قیمت خود را کنترل کنند. “تفاوت بین درصد جهان سوم و کشورهای توسعه یافته با این ادعا نشان می دهد که با افزایش سواد مالی مصرف کنندگان ، درصد کمبود و تخلف کاهش می یابد.”

وی با اشاره به مشارکت فعال کاربران ، پیچیدگی فناوری ، محرمانه بودن و امنیت به عنوان اصلی ترین چالش های توسعه سواد مالی ، افزود: “هر یک از این چالش ها را می توان با سرمایه گذاری شرکت ها در توسعه سواد مالی حل کرد و با توجه به قیمت و فایده قابل توجه. شرکت های خصوصی همچنین باید بر توسعه سواد مالی سرمایه گذاری به همراه سازمان های دولتی و تنظیم کننده ها تمرکز کنند. “ادغام سواد مالی در خدمات Fintechi تعهدی است که مشاغل در جامعه دارند و از مزایای آنها برخوردار هستند.”

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more