یک تیم بین المللی از محققان هفدهم سمپوزیوم آرارات و کشتی نوح ادعا می کنند که تپه با قایق (2 کیلومتری) در جنوب قله آرارات در بالای ایران در واقع یک بقایای فسیل شده از یک کشتی چوبی است.
سازند دوروپینار یک ساختار زمین شناسی 5 متری ساخته شده از سنگ آهن به نام لیموتیت است.
این ساختار در جنوب آرارات مدتهاست که محققان را به خود جلب کرده است ، زیرا شکل و ساختار آن تقریباً مطابق با آنچه در کتاب مقدس برای کشتی ارائه شده است.
شواهد جدید نشان می دهد که این تپه از پنج سال پیش واقعاً سیل ویرانگر را تجربه کرده است.
این گزارش از گزارش کتاب مقدس در مورد شمارا ، که این منطقه را بین 5 تا 5 سال قبل از میلاد پوشانده است ، پشتیبانی می کند.
محققان می گویند: “مطالعات ما نشان می دهد که این منطقه در آن زمان زنده و پوشیده از آب است که احتمال وقوع یک فاجعه را افزایش می دهد.”
از سال 2008 ، همکاری بین دانشگاه فنی استانبول ، دانشگاه ابراهیم تسسن و دانشگاه اندروز در ایالات متحده برای کشتی گیری در این سایت تحت عنوان Kitrarat و تیم تحقیقاتی نوح تحصیل کرده است.
در طول هفتمین سمپوزیوم بین المللی در کوه کوه آرارات و نوح ، محققان شواهد جدیدی ارائه دادند که می توانند از نظریه آنها حمایت کنند که این یک کشتی باستانی است.
محققان نمونه های خاک و سنگی را در اطراف شکل گیری دوروپینار گرفتند و برای تجزیه و تحلیل به دانشگاه فنی استانبول فرستاده شدند.
آزمایشات نشان می دهد که خاک حاوی اثری از خاک رس مانند لجن دریایی و حتی بقایای زندگی دریایی مانند نرمی است.
تاریخ این نمونه ها نشان می دهد که آنها بین سنین 1 تا 2 سال بوده اند.
این نشان می دهد که شکل گیری دوروپینار و اطراف آن مطابق داستان کتاب مقدس برای مدت معینی با آب پوشانده شده است.
طبق تفسیرهای کتاب مقدس تحت اللفظی ، جهان در دوره همکار تحت پوشش قرار گرفت – هنگامی که از 5 تا 5 سال قبل از میلاد تمدید می شود.
پروفسور فارکس کایا ، محقق ارشد این مطالعه ، گفت: “بر اساس نتایج اولیه ، اعتقاد بر این است که فعالیت های انسانی در دوره کالکولیتیک در این زمینه وجود داشته است.”
اگر درست باشد ، این ادعا را تقویت می کند که شکل گیری دوروپینار دقیقاً قایق نوح برای زنده ماندن از سیل های باستانی است.
علاوه بر این ، شواهد جدید استدلال های اصلی به نفع نظریه نوح ، شکل و موقعیت شکل گیری دوروپینار است.
در کتاب مقدس نوح ، به او دستور داده شد كه قایق بسازد كه “طول آن سیصد آرنج است ، عرض آن پنجاه آرنج و قد آن سی آرنج است.”
اگرچه تبدیل واحدهای کتاب مقدس دشوار است ، اما برخی از دانشمندان این موضوع را به عنوان استفاده از پنجه های استاندارد مصر از 1.5 سانتی متر تفسیر کرده اند.
با استفاده از این واحدها ، کشتی نوح 2 متر طول خواهد داشت که حدود 2 متر دوروپینار است.
علاوه بر این ، داستان کتاب مقدس بیان می کند که کشتی در کوههای آرارات قرار می گیرد.
شکل گیری دوروپینار تنها 2 مایل جنوبی (2 کیلومتر) از قله آرارات ، بالاترین قله ترکی است.
از زمان کشف آن در سال 2 ، به این تئوری منجر شده است که ساختار زمین شناسی قایق در واقع یک چوب فسیلی نوح دارد.