مطالعات IDC نشان می دهد که فروش اولیه آیفون 16E در سه روز اول محصول 5 درصد بیشتر از آیفون SE 2022 است. البته این رشد برای جلوگیری از کاهش کلی اپل در چین کافی نیست و انتظار می رود فروش شرکت در بازار حدود 2 درصد کاهش یابد.
به گفته بلومبرگ ، یکی از چالش های اصلی اپل در چین رقابت شدید تلفن های اندرویدی است. یارانه های دولت چین ، از جمله مارک هایی مانند شیائومی و Vivo ، مزیت قابل توجهی به این شرکت ها داده است.
از طرف دیگر ، قیمت آیفون 16E جدید در حال حاضر 2 دلار است و نسل سوم آیفون SE با برچسب 5 دلار مشخص شده است که باعث می شود اپل برای رقابت سخت تر شود.
آیفون 16E هنوز با چالش های بازار چین روبرو است. فقدان دوربین دوم ، فضای ذخیره سازی محدود و ویژگی های محدودتر هوش مصنوعی از جمله عواملی است که باعث می شود این مدل برای گزینه های ارزان تر اندرویدی بسیار جذاب نباشد.
مقالات مرتبط:
با این حال ، اپل هنوز امیدوار است فروش آیفون 16E را در بازارهای دیگر افزایش دهد. پیش بینی می شود این دستگاه تا پایان سال در بازار هند حدود 2 درصد از گوشی آیفون را تشکیل دهد. بسیاری از کاربران چینی همچنین ترجیح می دهند با خرید مدل های گران قیمت ، وضعیت اجتماعی خود را حفظ کنند.
به گفته اپل ، فروش این شرکت 5 ٪ از آخرین تعطیلات کاهش یافته است و آیفون یکی از اصلی ترین دلایل فروش آن است. با این حال ، Cuprtino غول فن آوری پیش بینی می کند که درآمد کل آن در ماه های آینده اندکی افزایش می یابد.