مجله اینترنتی گیمیس

شاهد دادگاه ضدانحصار: گوگل بر تبلیغات آنلاین سلطه دارد؛ اما ناشران احساس «گیر افتادن» می‌کنند


ابزار تبلیغاتی گوگل، که به ناشران اجازه می‌دهد فضای تبلیغات رسانه آنلاین خود را به دیگران بفروشند، به طور گسترده در وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. حالا طبق شهادت استفانی لازرمدیر سابق تبلیغات برنامه‌ای در News Corp، گفت که این محبوبیت عمدتاً به دلیل دشواری خروج مشتریان از سیستم مذکور است. او در دادگاه فدرال به عنوان شاهد دولتی در پرونده ضدتراست علیه گوگل شهادت داد و گفت ناشران معتقدند ابزارهای تبلیغاتی غول جستجو در انحصار آنها هستند.

Lazer توضیح داد که در سال 2019، گوگل تغییراتی به نام “قوانین قیمت گذاری یکپارچه” ارائه کرد که ناشران را از تعیین حداقل قیمت های بالاتر برای تبلیغات در گوگل منع می کرد. او معتقد است که تغییرات گفته شده به نفع گوگل است، نه مشتریان آن، و حتی پس از ملاقات با مدیران گوگل، تغییری در سیاست های آنها مشاهده نکرده است. در نتیجه ناشران نمی توانند در این شرایط برای بهبود درآمد خود رقابت کنند.

لیزر با اشاره به اینکه علیرغم نارضایتی از تغییرات در سیستم تبلیغاتی گوگل، مهاجرت به ابزار دیگری عملا امکان پذیر نیست. زیرا ابزار DoubleClick for Publishers (DFP) گوگل تنها راه دسترسی به تقاضای گسترده تبلیغ کنندگان با قیمت های لحظه ای بود و وابستگی ناشران به گوگل آنها را در موقعیت دشواری قرار می داد.

لیزر به محدودیت های فنی DFP اشاره کرد و گفت که این ابزار بسیار قدیمی و کند است. با وجود درخواست‌های مکرر برای دسترسی به داده‌های بیشتر، Google اطلاعات کافی را در اختیار ناشران قرار نمی‌دهد. این محدودیت ها مانع از اجرای طرح هایی شد که می توانست درآمد بیشتری را برای ناشران ارمگان به همراه داشته باشد.

علیرغم کاستی‌های DFP، وزارت دادگستری ادعا می‌کند که این ابزار 90 درصد بازار ایالات متحده را در اختیار دارد و بسیاری از ناشران به دلیل نداشتن جایگزین‌های مناسب همچنان از آن استفاده می‌کنند. لیزر اذعان کرد که بسیاری از ناشران تجربه ای جز کار با ابزارهای گوگل ندارند و چنین مشکلی باعث افزایش اتکا به سیستم تبلیغاتی غول جستجوی اینترنتی شده است.

نوشته شده توسط Vergeدر ادامه دادگاه، جی فریدمنمدیر عامل گروه Goodway به نمایندگی از تبلیغ‌کنندگان شهادت داد و خاطرنشان کرد که AdX گوگل تنها پلتفرمی است که هزینه‌های آن غیرقابل مذاکره است. ایسر لیپکوویتزمعاون سابق مهندسی گوگل همچنین به مشکلات داخلی و تضاد منافع در نحوه یکپارچه سازی ابزارهای تبلیغاتی این شرکت اشاره کرد و مشکل مدیریت چنین ابزارهایی را دلیلی بر نبود جایگزین های مناسب عنوان کرد.



Source link

share this recipe:
Facebook
Twitter
Pinterest

Still hungry? Here’s more